Ya kebikeç! Hıfz el varak ila kıyamet.

17 Haziran 2018 Pazar

Kebikeç nedir? Blog ismi nereden gelmektedir?

Sanırım kebikeçin tanımını yapmak için önce kitap kurdundan bahsetmem gerekiyor. Kitap kurdu kitapları yiyerek zarar veren bir çeşit böcektir. Ancak halk arasında çok kitap okuyan insanlar için de kullanılan bir mecazı vardır.  İşte kebikeç de kitapları bu kurtlardan koruduğuna inanılan cindir. İnsanlar kitapların ilk sayfasına "Ya kebikeç! Hıfz el varak ila kıyamet." yazarak kebikeç denen bu cine "Ey kebikeç bu kitabı kıyamete kadar koru" demektelermiş. İşte bu hikayeden dolayı kitapların kapaklarında ya da bazı ayraçlarda kebikeç ismini görmekteyiz. Ben bu hikayeyi lisede okulumun yayınladığı bir şiir mecmuasından öğrendim. Derginin adı kebikeçti. Tanıtımını yaparken edebiyat öğretmenimiz hikayesinden bahsetmişti. Kitaplar hakkında bir blog yazmaya karar verince hemen her blogger gibi domain (kurduğunuz blogun ya da internet sitesinin adresi) alma konusunda sıkıntı çektim. Daha sonra aklıma gelen bu şiir mecmuası bana yardımcı oldu ve blogumun adını işte bu şekilde koydum. Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim.

0 yorum:

Yorum Gönder

Abone Ol

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner